Runkopalvelut
Runkopalveluissa huolehdimme potilaan hoitoon liittyvistä monipuolisista tukipalveluista.
Runkopalveluissa tuotamme terveydenhuollon vaikuttavia ja laadukkaita tukipalveluja osana potilaan hoitoketjua. Asiakas on aina toimintamme keskipisteessä; oli sitten kyseessä potilasasiakas tai asiakas, joka tilaa palvelujamme. Tarjoamme sinulle yhdenmukaisen, sujuvan sekä yksilöllisen palvelukokemuksen vankalla ammattitaidolla ja pitkällä kokemuksella. Teemme kaikissa tilanteissa parhaamme, jotta kokemuksesi sosiaali- tai terveydenhuollon asiakkaana on miellyttävä.
Palvelumme:
- aula- ja asiointipalvelut
- laitoshuoltopalvelut
- logistiikkapalvelut
- lääkintätekniset palvelut
- osastonsihteeripalvelut
- potilas- ja henkilöstöruokailupalvelut
Asiakkaitamme ovat kaikki HUSin sairaalat ja hoitoyksiköt. Lisäksi tuotamme palveluja Uudenmaan hyvinvointialueille ja Helsingille sekä niille yhteistyöalueemme hyvinvointialueille, jotka ovat tehneet palvelusopimuksen kanssamme.
Vastuullisuus on luonteva osa arkeamme
Ruokahävikin, jätteen ja kemikaalikuorman vähentäminen on tärkeä osa vastuullisuustyötämme. Edistämme kemikaalitonta siivousta, mikä on osa myös koko HUSin ympäristöohjelman tavoitteita. Huomioimme vastuullisuuden, vedenkulutuksen ja ruoka-aineiden kotimaisuuden kilpailutuksissa.
Valmistamme päivittäin tuhansia aterioita. Ravitsevaa ja terveellistä ruokaamme syövät niin hoidossa olevat potilaat kuin lounasruokailijatkin. Teemme jatkuvasti töitä ruokahävikin vähentämiseksi.
- Seuraamme ruoan menekkiä osana arjen työtä. Tarvittaessa teemme muutoksia resepteihin.
- Hävikkimestari-ohjelman avulla keräämme laajasti hävikkitietoa niin potilasruoasta kuin lounasravintoloistakin. Tietoa kertyy esimerkiksi ravintoloittain ja ruokalajeittain. Hyödynnämme Hävikkimestaria toiminnan jatkuvassa kehittämisessä. Ohjelman avulla hävikin hallinta juurrutetaan osaksi jokaisen työtehtävää.
- Myymme lounasravintoloissa hävikkiruokaa päivän päätteeksi, jos ruokaa jää yli.
- Teemme hävikin määrää näkyväksi lounasravintoloissa.
- Lisäämme potilaiden valinnanvapautta osastoruokailussa sekä ruoka-annoksen että annoskoon osalta.
Jätteen vähentäminen on sekin tärkeä osa Runkopalveluiden vastuullisuustyötä.
- Edistämme puuvillapyyhkeiden käyttöä käsien kuivaukseen. Paperiin verrattuna käsien puuvillapyyhkeet eivät synnytä juuri ollenkaan jätettä. Tätä nykyä kangaspyyhkeet ovat jo laajasti käytössä HUSin eri sairaaloissa.
- Parannamme muovinkeräystä ja kierrätystä.
- Pilotoimme pantillisen kestoastian käyttöä mukaan ostettavalle ruualle.
- Tunnistamme kertakäyttötuotteita, joille on vaihtoehtoisia kestotuotteita.
Ympäristö kiittää kemikaalien vähentämisestä, mutta myös hoitoympäristöstä tulee turvallisempi niin potilaille kuin työntekijöillekin.
- Käytämme mikrokuituisia siivousvälineitä laajasti arjen työssä. Mikrokuitu itsessään poistaa tehokkaasti likaa.
- Lisäämme pesuaineiden annostelulaitteita ja näin vakioimme kemikaalien käyttöä. Puhdistusaineannostelijat määrittelevät automaattisesti käytettävän pesuaineliuoksen määrän ja vahvuuden.
- Suosimme timanttilaikkojen käyttöä siivouskoneissamme. Timanttilaikat puhdistavat lattian tehokkaasti pelkän veden avulla.
- Olemme pilotoineet muutamassa yksikössä kemikaalitonta siivousta yleisten tilojen siivoukseen. Siivousta on tehty pelkällä mikrokuidulla ja puhdistetulla vedellä, jolla on puhdistusaineen ominaisuudet.
- Pilotoimme nanopinnoitteiden toimivuutta ja tehoa sairaalaympäristössä. Molemmat kokeilussa mukana olleet pinnoitteet puhdistetaan normaalisti, mutta lika irtoaa niistä helpommin. Kemikaalien määrää voidaan vähentää. Valokatalyysipinta toimii kemikaalittomasti, aktivoituu valosta ja on itsedesinfioituva.
Logistiikan asiakaspalvelu
09 471 77000
logistiikka.asiakaspalvelu@hus.fi
HUS Palveluportaali asiakkaille
Avoinna arkisin klo 7.30–15.30
Logistiikkakeskus
Logistiikkakeskuksemme sijaitsee Vantaankoskella, Kehä III:n ja Hämeenlinnan väylän risteyksessä.
Logistiikkakeskus
Uutistie 5
01770 Vantaa
Postiosoite
Runkopalvelut / Logistiikka
PL 441
00029 HUS
Logistiikkakeskuksessa sijaitsevat keskusvarastomme, asiakaspalvelumme sekä hankintapalvelumme.
Logistiikkakeskuksen lisäksi toimimme kaikissa HUSin sairaaloissa sekä joissakin muissa hoitoyksiköissä. Lääkintätekniikan HelpDesk sijaitsee Meilahden sairaala-alueella Voimakeskuksessa.
Helsingin suunnasta:
Hämeenlinnan väylältä käännytään oikealle liittymästä nro 8, Kehä III / Vantaankoski - Martinlaakso. Ajetaan ramppia ylös ja käännytään liikennevaloista vasemmalle. Silta ylittää Hämeenlinnan väylän, Uutistie on pian sillan jälkeen oikealla, Sanomalan kohdalla.
Laskutustiedot
HUSin y-tunnus:
1567535-0
Posti Messaging Oy:n välittäjätunnus:
FI28768767
Verkkolaskutusosoite (OVT):
0037156753501915
Lääkintätekniikan verkkolaskutusosoite (OVT):
0037156753509430
Skannauspalvelu:
HUS-yhtymä/Logistiikka,
PL 94169, 01051 LASKUT
HUSin y-tunnus:
1567535-0
Posti Messaging Oy:n välittäjätunnus:
FI28768767
Verkkolaskutusosoite (OVT):
0037156753501910
Skannauspalvelu:
HUS-yhtymä/ Runkopalvelut, Laitoshuolto
PL 94151, 01051 LASKUT
HUSin y-tunnus:
1567535-0
Posti Messaging Oy:n välittäjätunnus:
FI28768767
Verkkolaskutusosoite (OVT):
0037156753508P93
Skannauspalvelu:
HUS-yhtymä/ Runkopalvelut, Ruokapalvelut
PL 94136, 01051 LASKUT
HUSin y-tunnus:
1567535-0
Posti Messaging Oy:n välittäjätunnus:
FI28768767
Verkkolaskutusosoite (OVT):
0037156753501930
Skannauspalvelu:
HUS-yhtymä/ Runkopalvelut, Tukitoiminnot
PL 94193, 01051 LASKUT
Meilahden lounasravintolan myyntipaikka
Meilahden lounasravintolan aulassa on myyntipaikka, jota vuokraamme päivittäin yhdelle myyjälle kerrallaan.
Käytettävissä on kaksi pöytää (n. 180 cm x 70 cm ja 170 cm x 70 cm), neljä hyllyä ja kaksi lukollista kaappia. Paikalla on myös sähköt. Myyntipaikka on käytettävissä klo 8.30–15.
Huomioithan, että elintarvikkeiden myyminen on kielletty. Käytävät ja aulatila on pidettävä vapaana. Henkilöhissin käyttö tavaroiden kuljetukseen on kielletty.
Myyntipaikan osoite on Stenbäckinkatu 9, Hallintokeskus, rakennus 5. Katso Meilahden alueen kartta.
Myyntipaikan hinta
Myyntipaikan päivähinta on 90 euroa, joka maksetaan lounasravintolan kassalle aamulla paikalle tultaessa. Varaus on sitova, ja summa laskutetaan jälkikäteen laskutuslisällä, mikäli varaaja ei tule paikalle tai ei suorita maksua kyseisen päivän aikana.
Myyntipaikan varaaminen
Varauksen voi tehdä oheisen linkin kautta: Myyntipöydän varaus
- Kaudet 1 ja 2 (tammi-kesäkuu) tulevat jakoon syyskuun ensimmäinen arkipäivä.
- Kaudet 3 ja 4 (heinä-joulukuu) tulevat jakoon huhtikuun ensimmäinen arkipäivä.
- Myyntipaikan voi varata kauden aikana yhden kerran.
Tervetuloa myyjäksi!