Siirry pääsisältöön

Sähköiset palvelut

Tiesitkö, että potilaanamme voit hoitaa monia asioita myös sähköisesti?

Palvelemme asiakkaitamme ja potilaitamme HUSissa yhä enemmän myös digitaalisesti.​

Tarjoamme potilaille asiointiin, yhteydenpitoon ja hoitoon liittyviä sähköisiä palveluita, joita voit hyödyntää ajasta ja paikasta riippumatta. Kehitämme jatkuvasti myös uusia ratkaisuja ja palveluja yhteistyössä potilaidemme ja kumppaneidemme kanssa.

Asiakkaiden digitaalisten asiointimahdollisuuksien parantaminen on yksi keskeisistä tavoitteistamme. ​

Lisätietoa sähköisistä palveluistamme saat sinua hoitavasta yksiköstä.​​

Etävastaanotot

Ilmoitamme, jos aikasi on etävastaanotto. Saat ohjeet ajanvarauksen yhteydessä. Käytämme potilasportaali Maisan etävastaanottoa ja tai etävastaanottoa Terveyskylän Omapolulla. Käytämme erityistilanteissa ja ryhmävastaanotoilla myös Microsoft Teamsiä​.

Laboratorion ajanvaraus

Voit varata ajan laboratorioon sähköisen ajanvarauspalvelun kautta. Ajanvarauspalvelussa voit etsiä sinulle sopivan ajan haluamastasi toimipisteestä.

Maisa

Maisa on terveydenhuollon sähköinen palvelu. Maisassa voit mm. tarkastella varattuja aikoja, viestiä ammattilaisten kanssa sekä katsoa tutkimustuloksia ja käyntiyhteenvetoja.

Koronabotti ja koronarokotusaika

Epäiletkö koronavirustartuntaa tai haluatko varata ajan koronavirusrokotukseen? Koronabotista löydät testausajat ja koronarokotusaika.fi kautta voit varata ajan rokotukseen.

Terveyskylän Omapolku

Terveyskylän Omapolku-palvelussa omat terveystietosi ja henkilökohtaiset hoito-ohjeet kulkevat aina mukanasi. Löydät täältä lähetteellä toimivat digihoitopolut ja etävastaanotot.

Asiakaspalaute

Voit antaa meille palautetta käyntikohtaisesti tekstiviestillä. HUS.fi-sivustolla voit antaa avointa palautetta tai vastata asiakastyytyväisyyskyselyyn. Kiitos palautteestasi!