Gå till huvudinnehåll

För vårdgivare

Ärendetjänster

Nyckelord:
  • HUS Asvia
  • ärendetjänster

HUS Asvia erbjuder mångsidiga receptions-, ärendehanterings- och telefontjänster.

Vahtimestarit auttavat potilasta

Vår kunniga personal inom receptionstjänster ansvarar bland annat för rådgivningstjänster i sjukhusens entréhallar, för nyckel- och föreläsningssalstjänster samt för sjukhusets interna patienttransporter och postarbete.

I telefonväxeln 09 4711 ansvarar vi dygnet runt för telefonistverksamheten på HUS 18 sjukhus. 

Inom patientjournalstjänsterna är vår uppgift att se till att patientjournalerna finns tillgängliga för patientvård och vetenskapligt forskningsarbete. Vi ansvarar också för informationstjänsten och rådgivningen.

På registratorskontoret ser vi till att enligt datasäkerhetsanvisningarna registrera och distribuera dokument, att sköta de administrativa arkiven samt att sköta informationstjänst och rådgivning vad gäller dessa uppgifter.

Feedback

Hittade du vad du sökte?

Tack för responsen!

Tack för responsen! Berätta om hur vi kan förbättra den här sidan.

Berätta om hur vi har lyckats eller hur vi kan förbättra den här sidan.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.