Gå till huvudinnehåll

Patientberättelser

Det var som en lottovinst att få komma till sårpolikliniken

Helsingforsbon Synnöve Miettinen har under årens lopp haft flera svårbehandlade sår på sina ben. År 2019 fick hon slutligen komma till HUS Hud- och allergisjukhusets sårpoliklinik med sina bekymmer. Det kändes som att komma hem.

Kundnöjdhet

Vi mäter kundnöjdheten med det internationella rekommendationsindexet NPS ((Net Promoter Score). NPS-talet kan vara allt mellan -100 och +100. Vi mäter NPS-talet med frågan: Hur sannolikt skulle du rekommendera vår poliklinik/avdelning till dina vänner eller din familj om de behövde liknande hjälp?

Talet bygger på responsen från de senaste månaden.

NPS
Jour och psykiatri
+57
Mål
+50
Responsmeddelanden
4237

NPS
Övriga vårdenheter
+83
Mål
+70
Responsmeddelanden
31372

Nyttig information för patienten

Patientavgifter

I Finland står patientens hemkommun för merparten av sjukvårdskostnaderna. De avgifter som vi tar ut av patienterna grundar sig på klientavgiftslagen och -förordningen.
Läs mer om patientavgifter Hela patientguide

Privatsjukhuset Orton

Om du vill komma till oss för vård utan att gå via den offentliga hälso- och sjukvården: kontakta privatsjukhuset Orton.
Läs mer om Orton (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)

Respons

Hittade du vad du sökte?

Tack för responsen!

Tack för responsen! Berätta om hur vi kan förbättra den här sidan.

Berätta om hur vi har lyckats eller hur vi kan förbättra den här sidan.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.