Apotin laajeneminen ja koronavirusepidemia lisäsivät Maisan käyttöä. Maisaan oli kirjautunut yli 220 000 käyttäjää.

Potilas- ja asiakastietojärjestelmä Apottiin kuuluva sähköinen potilaspalvelu Maisa on suojattu digitaalinen kanava ammattilaisen ja kansalaisen välillä. Maisan avulla potilas voi verkkoselaimen kautta tai mobiilisti esimerkiksi lähettää viestin hoitavaan yksikköön, varata aikoja tai täyttää hoitoon liittyviä ennakkotietokyselyjä. 

Apotin laajeneminen koko HUSin potilashoitoon vuoden 2020 aikana lisäsi myös Maisan käyttöä. Maisan käyttöaste koko HUSissa oli vuoden 2020 lopussa 20 prosenttia. Korkein käyttöaste, 80 prosenttia, oli Helsingin Bulevardilla sijaitsevassa sikiöseulontayksikössä, joka siirsi ajanvarauksensa Maisaan marraskuussa 2020. 

Koronapandemia lisäsi osaltaan Maisan käyttöä, koska Maisan välityksellä voi toteuttaa myös videokäyntejä. Huhtikuussa ja toukokuussa Maisan kautta käyntejä toteutui yli tuhat, kun muina kuukausina videokäyntien määrät vaihtelivat 200-300 välillä.

Vuonna 2020 Maisa oli käytössä HUSin lisäksi Vantaan sosiaali- ja terveystoimessa. Kaikkiaan Maisaan oli kirjautunut käyttäjiä yhteensä yli 220 000 ja Maisaan oli kirjauduttu yli 3,5 miljoonaa kertaa.