Siirry pääsisältöön

Mediatiedote Julkaistu 21.2.2023 10.16

HUSin keskitetyt puhelinpalvelut laajenevat osaan Lohjan sairaalan yksiköistä 22.2.2023

Asiasanat:
  • HUS
  • Lohjan sairaala
  • puhelinpalvelu

Keskiviikosta 22.2.2023 alkaen Lohjan sairaalan potilaat saavat ihotauteihin ja allergologiaan, korva-, nenä- ja kurkkutauteihin sekä silmätauteihin liittyvää palvelua keskitetysti puhelinpalveluiden kautta.

Lohjan sairaalarakennus

Puhelinpalvelu auttaa potilasta mm. ajanvarauksissa, omaistiedusteluissa ja muissa hoidollisissa asioissa. Osa puheluista ohjautuu suoraan valikon kautta ammattilaiselle, osa puheluista ohjataan takaisinsoittopalveluun. Takaisinsoittopalvelun avulla potilas ohjataan oikealle vastaanottajalle. Potilaalle soitetaan takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Toivomme, että potilaamme käyttävät asioinnissaan myös sähköisiä palveluita eli asioivat Maisa-palvelussa mobiilisovelluksella tai osoitteessa maisa.fi.

Tulehduskeskuksen puhelinpalvelu 09 471 75200

LINJA 1

Käytä linjaa 1, jos asiasi koskee Iho- ja allergiasairaalan poliklinikoiden, Kolmiosairaalan tai Lohjan poliklinikan asioita.  Jos sinulla on hankaluuksia tehdä valintaa, jää odottamaan linjalle ja puhelusi yhdistyy asiakaspalveluun. Linja palvelee arkisin klo 8–16.

LINJA 2

Käytä linjaa 2, jos asiasi koskee vuodeosastolla olevaa läheistäsi tai olet osastolta kotiutunut potilas. Linja yhdistyy Helsingin Iho- ja allergiasairaalaan tai Kolmiosairaalan vuodeosastoille ja palvelee ympäri vuorokauden.

Korva-, nenä- ja kurkkutautien puhelinpalvelu 09 471 74080

LINJA 1

Käytä linjaa 1, jos asiasi koskee poliklinikoiden asioita tai sinulla on tulevaan toimenpiteeseen liittyviä kysymyksiä. Linja palvelee arkisin klo 8–16.

LINJA 2

Käytä linjaa 2, jos asiasi koskee akuuttia päivystysasiaa tai olet soittamassa Helsingin Kirurgisen sairaalan vuodeosastolle. Linja yhdistyy Helsingin Kirurgiseen sairaalaan ja palvelee ympäri vuorokauden.  

Silmäsairauksien puhelinpalvelu 09 471 73400

LINJA 1  

Käytä linjaa 1, jos asiasi koskee tämän tai seuraavan arkipäivän poliklinikka-ajanvarausta. Linja palvelee klo 7–14. 

LINJA 2 

Käytä linjaa 2, jos asiasi koskee akuuttia päivystysasiaa tai olet soittamassa Helsingin Silmä-korvasairaalan vuodeosastolle. Linja yhdistyy Helsingin Silmä-korvasairaalaan ja palvelee ympäri vuorokauden.  

LINJA 3  

Muissa asioissa valitse linja 3. Jos sinulla on hankaluuksia tehdä valintaa, jää odottamaan linjalle ja puhelusi yhdistyy asiakaspalveluun. Linja palvelee klo 8–16.

Palaute

Löysitkö etsimäsi?

Kiitos palautteesta!

Kiitos palautteestasi!

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.