Gå till huvudinnehåll

Nyhet Publicerad 30.12.2020 09.15

Bästa kund! Du får din faktura för januari med fördröjning!

Nyckelord:
  • patientavgifter

Vår patientfakturering är försenad. Förseningen förutsätter inga åtgärder av dig men den syns på två sätt:

  1. Vi skickar januarifakturorna under februari-mars.
  2. Vi skickar även de begärda uppgifterna om händelser som bidrar till ditt avgiftstak till övriga hälso- och sjukvårdsenheter, till exempel stadens eller kommunens sjukhus, genast då detta är möjligt.

Orsaken till förseningen är att vi har förnyat vårt faktureringssystem och det tas i bruk i början av 2021.

Vi beklagar förseningen och eventuella olägenheter!

 

Med vänlig hälsning

Patientfaktureringen, HUS Asvia

 

Kontaktinformation

Tel 09 471 78550 (vardagar kl. 9–12) eller e-post potilaslaskutus@hus.fi.

Respons

Hittade du vad du sökte?

Tack för responsen!

Tack för responsen!

Skriv in din respons om webbplatsen här.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.

Skriv in din respons om webbplatsen här.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.