Apotti potilastietojärjestelmä

Apotti on uusi potilastietojärjestelmä, jossa jatkossa yhdistyvät sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas- ja potilastiedot. Apotissa ovat mukana HUS Helsingin yliopistollinen sairaala sekä Helsinki, Vantaa, Kirkkonummi, Kauniainen, Tuusula ja Kerava.

​Potilastietojärjestelmään tallennetaan ja siellä ylläpidetään asiakas- tai potilasasiakirjoja ja niissä olevia tietoja.

HUSissa Apotti otettiin ensimmäisenä käyttöön Peijaksen sairaalassa marraskuussa 2018. 

Apotti_kuva.pngSeuraavat HUSin käyttöönotot tapahtuvat vuonna 2020. Helmikuussa Apotti-järjestelmä tulee käyttöön HUSin toimipisteissä Hyvinkäällä, Lohjalla, Porvoossa ja Raaseporissa, Jorvin sairaalassa sekä HUS Naistentautien ja synnytyksien js HUS Psykiatrian tulosyksiköissä.
 
Toukokuussa järjestelmä otetaan käyttöön Meilahden sairaala-alueella (Meilahden tornisairaala, Meilahden kolmiosairaala, Syöpätautien klinikka, Haartmanin sairaala, Silmä-korvasairaala ja Uusi lastensairaala), Iho- ja allergiasairaalassa, Töölön sairaalassa, Kirurgisessa sairaalassa sekä HUSin toiminnoissa Malmin, Laakson, Auroran ja Herttoniemen sairaaloissa ja Vega-talossa.
 
HUS Kuvantamisen käyttöönotto on syksyllä 2020
 
Vantaan kaupungin sosiaali- ja terveystoimessa ensimmäinen Apotin käyttöönotto oli toukokuussa 2019. Apotti ottettiin käyttöön vanhus- ja vammaispalveluissa, perhepalveluissa ja terveyspalveluissa (ennaltaehkäisevän terveydenhuollon tulosyksikkö, terveysasemat ja  kuntoutumistoiminnon yksikkö.) 
 
HUSin ja Vantaan sosiaali- ja terveystoimen jälkeen Apotti otetaan käyttöön Helsingissä, Kauniaisissa, Kirkkonummella, ja Tuusulassa ja Keravalla vuoden 2020 lopulla. 
 
Apotin järjestelmätoimittaja on amerikkalainen Epic Systems Corporation. Järjestelmän sisältö on mukautettu Suomen olosuhteisiin sopivaksi. Määrittelyssä ja järjestelmän sisällön muokkauksessa on mukana eri erikoisalojen ja ammattiryhmien edustajia kunnista ja HUSista.
 

 Lue lisää Apotista

 
Apotti_Logo_lev160.png