Maailman Aivoverenkiertohäiriö (AVH) -päivää vietetään 29. lokakuuta
Tänä vuonna HUS Neurokeskus ja Suomen Neurologisen Yhdistyksen AVH-jaosto järjestävät erityisesti nuorille aikuisille suunnatun some-kampanjan.
Kampanjan tavoitteena on lisätä tietoisuutta siitä, että aivoverenkiertohäiriöön voi sairastua minkä ikäisenä tahansa ja on elintärkeää tunnistaa aivoverenkiertohäiriön oireet ja hälyttää välittömästi apua, sillä aivoverenkiertohäiriön sattuessa jokainen minuutti on kallisarvoinen.
Kampanjaan valitut 16 somevaikuttajaa jakavat viikon aikana tietoa ja tarinoita aivoverenkiertohäiriöistä. Kampanjasivuilla Terveyskylän Aivotalossa voi osallistua AVH-tietovisaan, johon osallistuvien kesken arvotaan palkintoina mm. Oura -sormuksia, aktiivisuusrannekkeita ja Storytellin lahjakortteja.
Kampanjasivuilta löytyy myös kokemuskertomuksia nuorena AVH:n sairastaneilta sekä tietoa aivoverenkiertohäiriöistä, niiden oireista ja miten toimia, jos tunnistaa oireita itsellä tai muilla.
Kampanjan tukijoina ovat toimineet HUS Neurokeskuksen ja Suomen Neurologisen Yhdistyksen lisäksi Pfizer, Boehringer Ingelheim, Abbott, Storytel ja Polar. Lämmin kiitos kampanjan tukijoille!
Lämmin kiitos erinomaisesta yhteistyöstä myös Haaga-Helia ammattikorkeakoulun tapahtuma-alan opiskelijoille, erityisesti Sofia Ikoselle ja Julia Töytärille.