Etusivu » HUS-tietoa » Uutishuone » Puhelinnumeroiden siirto Apottiin

Puhelinnumeroiden siirto Apottiin

Apotin käyttöönotossa 1.2.2020 HUSin nykyisessä potilastietojärjestelmässä oleva matkapuhelinnumero siirretään Apottiin. Puhelinnumero mahdollistaa yhteydenpidon osana hoitoprosessia.
 

Helmikuussa Apotti-järjestelmä tulee käyttöön HUSin toimipisteissä Hyvinkäällä, Lohjalla, Porvoos-sa ja Raaseporissa, Jorvin sairaalassa sekä HUS Naistentautien ja synnytyksien ja HUS Psykiatrian tulosyksiköissä.

Kaikkien asiakkaiden ja potilaiden perustiedot tuodaan Apottiin ja ne päivitetään ajan tasalle väestötietojärjestelmästä, jotka näkyvät kaikille Apotin käyttäjille. Tietojen siirto perustuu lakiin väestötietojärjestelmästä ja Digi- ja väestötietoviraston varmennepalveluista (661/2009).

Väestötietojärjestelmästä tuotavat asiakkaiden perustiedot eivät sisällä kaikkia HUSin nykyisessä potilastietojärjestelmässä tallennettuja asiakkaaseen liittyviä perustietoja esimerkiksi puhelinnumeroa.
 
Husin nykyisessä potilastietojärjestelmässä oleva matkapuhelinnumero siirretään kertaluontoisesti Apottiin. Yhteisiin tietoihin tallennetut puhelinnumerot näkyvät kaikille Apottia käyttäville ammattihenkilöille.
 
Matkapuhelinnumerot siirretään, koska
- puhelinnumeroa voidaantarvita erilaisia kiireellisiä viestitarpeita varten
- puhelinnumero mahdollistaa yhteydenpidon osana hoitoprosessia
- puhelinnumeroa voidaan käyttää erilaisiin tekstiviestipalveluihin.
 
Asiakkaalla on mahdollisuus kieltää puhelinnumeron näkymisen kaikille Apotin käyttäjille. Pyynnön voi osoittaa terveydenhuollon ammattihenkilölle seuraavan käynnin yhteydessä tai puhelimitse.
 
Tulosta
21.1.2020 12:31