Siirry pääsisältöön

Uutinen Julkaistu 30.4.2021 15.13

Ylimääräisiä tekstiviestejä HUSin kuvantamistutkimuksiin tuleville potilaille

Asiasanat:
  • Apotti
  • HUS Diagnostiikkakeskus

Inhimillisen virheen vuoksi on 15.4.2021 HUSista lähtenyt potilaille ylimääräisiä tekstiviestejä.  Tekstiviestin on saanut noin 6500 henkilöä, joille on varattu aika kuvantamistutkimukseen ja jotka ovat antaneet luvan tekstiviestien lähettämiseen.  

Tekstiviestejä koskeva virhe liittyy potilastietojärjestelmä Apotin 24.4. tapahtuneeseen käyttöönottoa edeltäneeseen ajanvaraustietojen automaattikonversioon. Sen aikana siirrettiin potilaiden ajanvaraustietoja automaattisesti vanhasta Uranus-järjestelmästä uuteen potilastietojärjestelmä Apottiin.  Oy Apotti Ab:ssa tapahtuneen inhimillisen virheen vuoksi järjestelmä lähetti sinne tallennettuja ajanvarauksia koskevan muistutusviestin tiedonsiirron yhteydessä potilaille. 

Muistutusviestit koskevat todellisia ajanvarauksia ja suurimmassa osassa viesteistä on niiden sisältö siten ollut oikea. Joissakin viesteissä päivämäärä ja kellonaika ovat oikein, mutta hoitopaikka on väärä. Potilas voi tarkistaa oikeat tiedot postitse tulleesta kutsukirjeestä. Kutsu saattanut tulla jo kuukausia aikaisemmin. Jos kutsua ei enää löydy, tiedot voi tarkistaa ottamalla yhteyttä hoitavaan yksikköön.

Pahoittelemme potilaillemme aiheutunutta häiriötä.

Palaute

Löysitkö etsimäsi?

Kiitos palautteesta!

Kiitos palautteestasi!

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.