Siirry pääsisältöön

Mediatiedote Julkaistu 21.9.2021 11.17

Silmäsairauksien keskitetty puhelinpalvelu avautuu 5.10.2021

Asiasanat:
  • HUS
  • silmäsairaudet

Tiistaista 5.10.2021 alkaen HUSin potilaat saavat silmäsairauksiin liittyvää palvelua keskitetysti yhden puhelinnumeron kautta. Keskitetty puhelinpalvelu sujuvoittaa asiointia ja vähentää puhelinaikojen ruuhkautumista.

Silmäsairauksien keskitetty puhelinpalvelu korvaa Helsingin yksiköiden ja osastojen potilaspuheluita varten tarkoitetut puhelinnumerot 5.10.2021 alkaen. Jatkossa nämä puhelinnumerot yhdistyvät uuteen puhelinpalveluun automaattisesti. Ammattilaisia varten on omat puhelinnumerot.

Silmäsairauksien puhelinpalvelu palvelee potilasta kolmen linjavalikon kautta mm. ajanvarauksissa, päivystykseen liittyvissä asioissa, omaistiedusteluissa ja muissa asioissa. Keskitetty palvelu sujuvoittaa potilaan asiointia ja vähentää puhelinaikojen ruuhkautumista.

Jatkossa potilaan ei tarvitse jonottaa pitkiä aikoja puhelimessa. Osa puheluista ohjautuu suoraan valikon kautta ammattilaiselle, osa puheluista ohjataan takaisinsoittopalveluun. Takaisinsoittopalvelun avulla potilas ohjataan oikealle vastaanottajalle, ja potilaalle soitetaan takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Silmäsairauksien keskitetty puhelinpalvelu 09 471 73400

  • Linja 1 palvelee saman tai seuraavan päivän poliklinikka-ajanvarauksiin liittyvissä asioissa. Linja palvelee klo 7–14.
  • Linja 2 palvelee akuuteissa päivystykseen liittyvissä asioissa sekä vuodeosastoa koskevissa asioissa. Linja palvelee ympäri vuorokauden.
  • Linja 3 palvelee muissa asioissa. Linja palvelee klo 8–16.