Siirry pääsisältöön

Mediatiedote Julkaistu 10.5.2022 09.58

Korva-, nenä- ja kurkkutautien, suu- ja leukasairauksien ja HUS Asvian keskitetyt puhelinpalvelut avautuvat 17.5.2022

Asiasanat:
  • korva-, nenä- ja kurkkutaudit
  • suu- ja leukasairaudet

Tiistaista 17.5.2022 alkaen HUSin Helsingin toimipisteiden potilaat saavat korva-, nenä- ja kurkkutauteihin sekä suu- ja leukasairauksiin liittyvää palvelua keskitetysti puhelinpalveluiden kautta.

Yhteistyössä HUS Asvian kanssa kehitetyt puhelinpalvelut korvaavat HUSin Helsingin yksiköiden ja osastojen potilaspuheluita varten tarkoitetut puhelinnumerot 17.5.2022 alkaen. Jatkossa nämä puhelinnumerot yhdistyvät uusiin puhelinpalveluihin automaattisesti. Ammattilaisia varten on omat puhelinnumerot.

Puhelinpalvelut palvelevat potilasta mm. ajanvarauksissa, toimenpiteisiin liittyvissä asioissa ja omaistiedusteluissa. Keskitetty palvelu sujuvoittaa potilaan asiointia ja vähentää puhelinaikojen ruuhkautumista.

Jatkossa potilaan ei tarvitse jonottaa pitkiä aikoja puhelimessa. Osa puheluista ohjautuu suoraan valikon kautta ammattilaiselle, osa puheluista ohjataan takaisinsoittopalveluun. Takaisinsoittopalvelun avulla potilas ohjataan oikealle vastaanottajalle, ja potilaalle soitetaan takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Korva- nenä- ja kurkkutautien puhelinpalvelu 09 471 74080

Korva-, nenä- ja kurkkutautien puhelinpalvelu palvelee potilasta kahden linjavalikon kautta.

  • Linja 1 palvelee, kun potilaan asia koskee poliklinikoiden asioita tai tulevaan toimenpiteeseen liittyviä kysymyksiä. Linja palvelee arkisin klo 8–16.
  • Linja 2 palvelee akuuteissa päivystykseen liittyvissä asioissa sekä vuodeosastoa koskevissa asioissa. Linja palvelee ympäri vuorokauden.

Suu- ja leukasairauksien puhelinpalvelu 09 471 74090

Suu- ja leukasairauksien puhelinpalvelu palvelee yhden linjan kautta arkisin klo 8–16. Uudistus ei koske suu- ja leukasairauksien päivystyspotilaita. Päivystykseen tulevien potilaiden ohjeet löytyvät HUSin verkkosivulta.

Feedback

Löysitkö etsimäsi?