Siirry pääsisältöön

Uutinen Julkaistu 15.11.2021 08.49

HUSin verkkopalveluhäiriöiden syy on selvinnyt

Asiasanat:
  • tietohallinto
  • sähköiset palvelut
  • sähköinen asiointi

HUSin verkkopalveluissa on viimeisen viikon ajan ollut ajoittaisia katkoksia. Häiriöiden syynä on ollut palvelunestohyökkäys. HUS on tehnyt asiasta rikosilmoituksen poliisille. Potilasturvallisuus ei ole vaarantunut.

HUSin tuottamissa verkkopalveluissa oli viime viikolla ajoittaisia katkoksia. Niitä esiintyi muun muassa hus.fi-verkkosivuilla, Terveyskylän palveluissa sekä koronasovelluksissa, joita ovat koronatietoni.fi, Finentry-palvelu, koronarokotus- ja näytteenoton ajanvaraus.

Katkosten syynä on ollut palveluestohyökkäys. Hyökkäys ei vaarantanut potilasjärjestelmien toimivuutta.

HUSin asiantuntijat selvittävät tapahtumaa viranomaisten ja operaattorien kanssa.

Pahoittelemme häiriöistä asiakkaillemme mahdollisesti koitunutta haittaa.

Yhteydenotot

HUSin mediapalvelu, p. 050 427 2875 arkisin klo 10.00–16.00 tai viestinta@hus.fi

Feedback

Löysitkö etsimäsi?

Kiitos palautteesta!

Kiitos palautteestasi! Kerro halutessasi, kuinka voimme parantaa tätä sivua.

Kerro halutessasi, miten olemme onnistuneet tai kuinka voimme parantaa tätä sivua.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.

Kirjoita palautteesi allaolevaan kenttään.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.