Siirry pääsisältöön

Uutinen Julkaistu 30.4.2021 15.27

HUSin kuvantamistoiminnoissa vielä hitautta - Apotin ongelmia saatu ratkaistua

Asiasanat:
  • Apotti
  • HUS Diagnostiikkakeskus

HUS Diagnostiikkakeskuksen kuvantamistoiminnoissa 24.4. tapahtuneen Apotin käyttöönoton ensimmäinen viikko ei sujunut täysin ongelmitta. Potilaille Apotin käyttöönotto näkyy etenkin tutkimusaikoja varatessa puhelinpalvelun ruuhkautumisena sekä tutkimuksissa käydessä pidempinä odotusaikoina.  

Päivystykselliset ja muut kiireelliset kuvantamistoimenpiteet on turvattu koko ajan. 

Osa esiin tulleista vaikeuksista on ollut käyttöönoton alkuvaiheelle tyypillisiä, uuden ohjelman käytön oppimiseen liittyviä asioita ja virhetilanteita, joihin ratkaisu on löytynyt nopeasti. Joukossa on ollut myös monisyisiä ongelmia, joiden ratkaiseminen on vaatinut aikaa vieviä taustaselvityksiä. HUS, Apotti Oy ja Epic ovat saaneet ratkottua ongelmia tiiviissä yhteistyössä. 

HUS pahoittelee palvelujen hidastumisesta potilaille aiheutunutta ylimääräistä vaivaa. 

Palaute

Löysitkö etsimäsi?

Kiitos palautteesta!

Kiitos palautteestasi!

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.