Siirry pääsisältöön

Mediatiedote Julkaistu 1.11.2020 16:13

Apotin käyttöönotto etenee suunnitellusti

Asiasanat:
  • Apotti

Potilas- ja asiakastietojärjestelmä Apotti otettiin lauantaina käyttöön laajasti Meilahden sairaala-alueella, Töölön sairaalassa ja useissa muissa HUSin sairaaloissa. Kaikki sairaalat toimivat normaalisti eikä päivystyksissä ole ollut ruuhkaa.

Johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi on tyytyväinen käyttöönoton tähänastiseen etenemiseen.

”Käyttöönoton ensimmäinen vaihe viikonloppuna on sujunut kokonaisuutena varsin tyydyttävästi. Potilashoito on jatkunut suuresta ja haastavasta muutoksesta huolimatta normaalisti”, tiivistää Mäkijärvi. 

Käyttöönottoon liittyviä ongelmia on noussut esiin odotettu määrä. Ongelmia on ratkaistu tehokkaasti ja onnistuneesti viikonloppuna varautuen ensi viikkoon ja kasvaviin käyttäjä- ja potilasmääriin.  

“Tavoitteena oli, että Apotin käyttöönotto näkyisi mahdollisimman vähän potilaille, ja siinä olemme tänä viikonloppuna henkilöstön sitoutumisen ansiosta onnistuneet”, jatkaa Mäkijärvi. 

Ensi viikolla tilannetta seurataan tiiviisti useiden poliklinikoiden auetessa. 

“Todellinen testi on vielä edessä, kun potilasmäärät kasvavat arkena moninkertaisesti”, Mäkijärvi toteaa. 

Apotin käyttöön siirryttiin lauantaina 31.10. Meilahden tornisairaalassa, Meilahden kolmiosairaalassa, Syöpätautien klinikalla, Haartmanin sairaalassa, Silmä-korvasairaalassa ja Uudessa lastensairaalassa, Iho- ja allergiasairaalassa, Töölön sairaalassa, Kirurgisessa sairaalassa sekä HUSin toiminnoissa Malmin, Laakson, Auroran ja Herttoniemen sairaaloissa. 

Apotin käyttöönoton etenemistä voi seurata HUSin verkkosivustolla: www.hus.fi/apotti/uutiset-nyheter ​