Sydän- ja keuhkokeskuksen saama palaute ja kehittämistoimenpiteet

Sydän- ja keuhkokeskuksessa on vuoden 2017 lopulla vastattu eri tavoin asiakkaiden ja potilaiden antamiin kehittämisideoihin. Palautetta on käsitelty muun muassa osastoilla ja asiakasraadissa.

Saavutettavuutta puhelimitse parannettu

 
Sydän- ja keuhkokeskuksessa on pyritty saamaan ns. ylivuotopuhelujen vastaanotto toimivammaksi. Varsinaisesta puhelinajan linjasta on ns. sivulinja toiseen puhelimeen, jossa myös on henkilö vastaanottamassa puheluita ja johon puhelu ohjautuu päälinjan puhelimen ollessa puhelinaikana varattu. ​​​
 
 

Potilaat kiittävät hoidosta ja kohtelusta

"Iso kiitos hyvästä hoidosta ja siitä että potilaita kohdellaan ihmisenä."

"Alla som jag kom i kontakt med var vänliga och positiva och åtgärden sköttes till 100% med stor yrkesmässig kompetens."​

"I would like to say a big THANK YOU to all the staff who were involved with my stay in hospital, you made me feel relaxed and calm my anxiety before the procedure."

 
 Kommentit on saatu käyttäjiltä kerätyistä palautelomakkeista.

 

Yksityisyyttä lisätty potilashuoneissa

 
Jotta potilaiden arkaluonteisen, henkilökohtaisen tiedon käsittely säilyy vain potilaan ja tarvittavan hoitohenkilökunnan välisenä, Sydän- ja keuhkokeskuksessa pyritään hyödyntämään erillistä huonetta keskusteluille, potilaan toimintakyky huomioiden. Lääkäriä avustetaan tarvittaessa rauhallisen paikan löytämisessä ja toimintatavasta tiedotetaan aktiivisesti päivittäisjohtamisen palaverissa. ​

 

Kanttiinin aukioloajat selvemmin esille

Kanttiinin aukioloaikojen näkyvyyttä parannetaan niin, että sihteerit hankkivat kanttiinin aukioloajoista mainokset molemmille käytävän ilmoitustauluille.
 

Yörauha kaikille

 
Potilaiden nukkumismahdollisuuksia on parannettu vähentämällä yöllä valoa ja hoitajien toimesta pitämällä keskusteluäänet hiljaisina. Myös monitorien vaihto on vaikuttanut yörauhaan, koska uudet monitorit vastaavat paremmin käyttöympäristön tarpeita.
 

syke_palautegraafi.png

Suositusindeksi 98/100
​​