Etusivu » HUS-tietoa » Uutishuone » HUS-Kuvantamiselle on myönnetty ISO 9001 -sertifikaatti

HUS-Kuvantamiselle on myönnetty ISO 9001 -sertifikaatti

Sertifikaatti on luotettava ja puolueeton todistus siitä, että organisaation laadunhallinta- ja johtamisjärjestelmä täyttää standardin vaatimukset, toiminta on asiakaslähtöistä ja laatua kehitetään järjestelmällisesti.
 
Bureau Veritas Certification on myöntänyt HUS-Kuvantamiselle ISO 9001:2015 -laatusertifikaatin 2.3.2018. ​

- Päätimme sertifioida laadunhallinta- ja johtamisjärjestelmämme, koska haluamme sitoutua järjestelmälliseen parantamiseen ja saada aikaan jatkuvan kehittämisen toimintatavan koko organisaatiossa, HUS-Kuvantamisen toimialajohtaja Anne Mykkänen kertoo.
 
Sertifioitu johtamisjärjestelmä tukee organisaation jatkuvaa kehittymistä sekä auttaa vastaamaan kaikkien asiakasryhmien ja viranomaisten odotuksiin. Laatujärjestelmä auttaa analysoimaan omat prosessit ja asiakastarpeet, ja tukee näin tavoitteiden saavuttamisessa.
 

Sertifiointi koskee koko organisaatiota ja HUS-toimialuetta


Sertifiointi koskee kaikkia HUS-Kuvantamisen yksiköitä HUS:n alueella ja sertifikaatti kattaa kaikki vastuualueet tukitoimintoineen: lääketieteellisen kuvantamisen, neurofysiologiset, fysiologiset ja isotooppilääketieteelliset tutkimukset sekä niihin liittyvien toimenpiteiden ja asiantuntijapalveluiden tuottamisen.
 

Jatkuvaa parantamista seurataan vuosittain


Bureau Veritas suoritti sertifiointiarvioinnit joulukuussa 2017 ja vahvisti 2.3.18 sertifikaatilla, että toiminta on standardin vaatimusten mukaista. Vuosittain toistuvilla auditoinneilla varmistetaan toiminnan säilyminen vaatimusten mukaisena ja sen edelleen kehittyminen.
 
- Sertifiointiauditoinneissa osoitamme pystyvämme jatkuvasti tuottamaan asiakkaidemme näkökulmasta paranevaa palvelua, tiivistää laatupäällikkö Eija Skarp.
 
Eija Skarpin mukaan jatkuva parantaminen vaatii sitä, että keräämme aktiivisesti ja jalostamme tietoa asiakkaiden ja sidosryhmien tarpeista. Tunnistamme siten, mitkä asiat palvelussamme eivät saa vaarantua ja mikä muutos palvelussamme toisi eniten asiakastyytyväisyyttä.
 
- Jatkuva parantaminen edellyttää kaikkien osallistumista. Palvelua on toteutettava sovituilla, yhtenäisillä toimintatavoilla. Seurannalla ja mittaamisella varmistamme, että pääsemme haluttuun tulokseen. Poikkeamat ja virheet korjataan ja estetään. Olennaista on ylläpitää hyvää ja keksiä kehitettävää, kannustaa Eija Skarp.
 
- Sertifiointi on hieno saavutus ja henkilöstön laadukkaan toiminnan ansiota, Anne Mykkänen onnittelee ja kiittää koko HUS-Kuvantamisen henkilöstöä.
Tulosta
9.3.2018 12:14
ISO9001 logo ja numero tiukka.jpg